Friday, April 19, 2013

Apa itu Pay Per Lead (PPL)


Apa Iklan Pay Per Lead banyak sangat di atas dan di bawah ni. Apa itu Pay Per Lead. Ok kali ini saya mau kasi tau dikit apa itu Pay Per Lead, cara gampang untuk bisnis di internet dan 100% tanpa modal. Sila baca ini........

Pay per lead merupakan salah satu program affiliate yang menawarkan komisen bukan melalui penjualan produk mereka,tetapi melalui lead atau lebih mudahnya, subscriber bagi senarai emel yang mereka perolehi melalui kita-ejen affiliate yang mempromosikan link yang diberikan selepas mendaftar.

Contohnya, sekiranya seseorang mendaftarkan emel mereka di landing page/minisite melalui link yang dipromosikan oleh kita, kita akan memperoleh komisen bergantung kepada jumlah yang dipersetujui sebelum mendaftar sebagai ejen affiliate.

Biasanya, komisen yang diberikan bagi setiap lead ialah RM 0.30-RM 2.00, bahkan ada juga yang mencecah hingga RM 3.00/lead, bergantung kepada penganjur program Pay Per Lead(PPL) tersebut.

Pihak JomNiaga (seperti iklan di atas dan di tepi ini blog ini) kini mengadakan program PPL RM5 dan merupakan program PPL yang termahal dalam sejarah di Malaysia setakat ini. Kalau anda hasilkan 10 lead...itu pun anda dah dapat RM50! Kalau 100 lead? Wow...RM500 tuuuu! 


Klik di sini untuk join, registration 100% percuma 

No comments:

Post a Comment