Sunday, March 17, 2013

Pentingnya Merawat Wajah di Malam Hari

Pentingnya Merawat Wajah di Malam Hari

Setelah seharian beraktiviti muka kita pasti kotor dan berminyak. Apalagi kalau memakai makeup seharian yang boleh merosakkan kulit. Kerana itu pada malam hari sebelum tidur sebaiknya dilakukan rangkaian perawatan muka agar kulit tetap bersih.

Merawat muka di malam hari seringkali dilupakan kerana alasan ngantuk atau lupa. Padahal sebenarnya perawatan muka pada malam hari sangat penting, Tapi bagaimana caranya ya?

Pertama-tama, pastikan wajah kita dalam keadaan kering atau tidak berminyak. Jika muka berminyak bertemu dengan air secara langsung, akan membuat muka berjerawat. Jadi, bersihkan wajah terlebih dahulu dengan kapas kering, baru dilanjutkan dengan memakai cleanser/sabun pembersih wajah setelah itu gunakan pelembap wajah agar ketika tidur kulit tetap lembap dan terjaga kelembutannya. Pastikan juga produk perawatan wajah yang kamu pakai sesuai untuk digunakan pada waktu malam. Banyak terdapat di pasaran sekarang krim malam yang amat sesuai digunakan untuk perawatan wajah .

Tips:
Selain rangkaian perawatan, cara mengusap muka juga perlu diperhatikan.
Gunakan tuala yang lembut dan usapkan ke wajah dengan cara menepuk, jangan digosok secara kasar kerana boleh merosakkan kulit.
Mulai semua gerakan dari dagu, kedua pipi, hidung, lalu dahi dengan gerakan jari memutar ke atas melawan grafitasi agar kulit muka tetap tegang. Jari yang dipakai juga cukup jari telunjuk dan tengah saja.
Lakukan rangkaian perawatan kulit ini tiap malam agar kulit kita terjaga kecantikan dan keindahannya

klik link ini http://goo.gl/1qwwX


SEMOGA BERMANFAAT....

No comments:

Post a Comment